اجراي شريعت اسلامي در دومين ايالت آمريكا هم ممنوع مي‌شود
یهودپژوهی ، يهودشناسي ، يهود و رسانه ، يهود و فرقه ها

  مقامات ايالات متحده آمريكا، كشوري كه بيش از تمام كشورهاي جهان ادعاي آزادي و احترام به حقوق بشر را دارد، در برخي ايالت‌ها قصد دارند كه مسلمانان آمريكايي را از عمل بر مبناي شريعت اسلام منع كنند.

 
 
به گزارش جهان به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني راوستوري، اوايل اين هفته در يكي از دادگاه‌هاي ايالت اوكلاهوما آوازه‌هايي شنيده شد مبني بر اينكه قانوني براي منع به رسميت شناخته شدن شريعت اسلامي در دادگاه‌هاي ايالت مزبور در دست بررسي است. 
 
بنابراين گزارش، اين قانون كه با شعار عوامفريبانه "ايالت خود را نجات دهيم" مطرح شده است، از سوي هوادارنش با اين بهانه توجيه مي‌شود كه اجازه نخواهد داد قوانين خارجي بر قوانين ايالات متحده سايه افكنند! اين در حالي است كه مخالفين قانون جديد آن را منجر به قطب‌بندي هرچه بيشتر در جامعه آمريكا مي‌دانند. 
 
در بهار سال جاري نيز قانوني مشابه در ايالت آلاباما مورد تصويب قرار گرفت و رئيس كنگره اين ايالت پيشنهاد داد تا دولت فدرال قانون مزبور را در سراسر آمريكا اجباري و اجرايي كند. 
 
گزارش راوستوري حاكي از آن است كه بررسي قانون تبعيض‌آميز مزبور در حدود ۳ ماه به طول خواهد انجاميد. در اين قانون به صراحت از كلمه "شريعت" استفاده شده و اعمال آن ممنوع شده است.
 
بديهي است قوانين شريعت اسلامي هرگز شامل حال غيرمسلمانان آمريكايي نمي‌شده و در بين مسلمانان اين كشور جريان داشته كه خود بنا بر باور خود آن را پذيرفته‌اند، بنابراين منع آنان از اعمال اين قانون، به معناي منع يك باور و اعتقاد ديني است و خلاف تمامي ادعاهاي مقامات آمريكايي مبني بر رعايت حقوق بشر است.




تاریخ: 25 / 6 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 79
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 803
بازدید کل : 13109
تعداد مطالب : 313
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1