دیپلماسی موسیقی آمریکا در ۴۰ کشور به خصوص کشورهای اسلامي
یهودپژوهی ، يهودشناسي ، يهود و رسانه ، يهود و فرقه ها

  http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/8/23/109540_270.jpg

آمریکا با هدف نفوذ و تاثیرگذاری بر جوانان و به ویژه مسلمانان، با همکاری انجمن صداهای آمریکا، ٤٠ کشور را هدف دیپلماسی موسیقی خود قرار داده ...

آمریکا در دیپلماسی هنری خود با هدف نفوذ و تاثیرگذاری برجوانان جهان، به ویژه جوانان کشورهای مسلمان، از هنر موسیقی نهایت بهره برداری را می کند و برای این جوانان به صورت زنده موسیقی اجرا می نماید. آنچنان که وبسایت وزارت امور خارجه آمریکا می نویسد: اداره فرهنگی و آموزشی وزارت امور خارجه در راستای تعامل با ملتهای جهان از طریق ابزار موسیقی روز 31 اکتبر سال جاری از دور جدید همکاری با انجمن صداهای آمریکا خبر داد. این برنامه بین‌المللی تعامل فرهنگی تحت عنوان برنامه موسیقی آمریکا در خارج از کشور بین سالهای 2012 تا 2013 انواع سبک‌های موسیقی را در بیش از 40 کشور جهان به اجرا می‌گذارد.

برنامه موسیقی آمریکا در خارج از کشور بر دیدگاه دیپلماسی "قدرت هوشمند" هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا استوار است که کاربرد طیف گسترده‌ای از ابزارهای دیپلماتیک– در این مورد خاص، موسیقی– را با هدف ارتباط بیشتر و درک بهتر ملل جهان در دستورکار قرار می‌دهد. این سیاست برپایه میراث تاریخی سفیران جاز وزارت امور خارجه بنیان نهاده شده است که در دهه 1950 با هدف تعامل از طریق موسیقی برای اولین بار سفر به دور دنیا را آغاز نمودند.
وزارت امور خارجه و انجمن صداهای آمریکا اجرای برنامه‌های گوناگون تعامل فرهنگی را به مدت چند ماه و در چند کشور برنامه‌ریزی می‌نمایند. در جریان این برنامه‌های تعامل فرهنگی، 12-10 مجموعه از آثار موسیقی آمریکا در کنسرتهای عمومی، اجرای زنده با همکاری نوازندگان محلی، سخنرانی، برگزاری کارگاههای آموزشی و جلسات فشرده با حضور اقشار مختلف جامعه هدف اجرا خواهند شد. گروه هدف این برنامه جوانان و نوجوانان تقریباً 40 کشور جهان هستند که به اجرای زنده موسیقی آمریکایی دسترسی ندارند.
مجموعه آثار این گروه براساس کیفیت هنری و تعهد به برنامه تعامل فرهنگی و آموزشی پس از برگزاری یک رقابت آزاد انتخاب خواهند شد.
اداره فرهنگی و آموزشی وزارت امور خارجه در نظر دارد از طریق انواع برنامه‌های تعامل دانشگاهی، فرهنگی، بخش خصوصی، حرفه‌ای و ورزشی درک متقابل بین‌المللی را بهبود نماید. این برنامه‌های تعامل بین‌المللی جوانان، دانشجویان، مربیان، هنرمندان، ورزشکاران و مدیران جدید بیشتر حوزه ها در ایالات متحده آمریکا و در بیش از 160 کشور جهان را هدف می‌گیرند. پس از پایان دوره بالغ بر یک میلیون نفر در سراسر جهان فارغ‌التحصیل خواهند شد که در میان آنها بیش از 50 برنده جایزه نوبل ادبی و بیش از 320 رئیس کشور و دولت وقت و سابق دیده می‌شوند.
انجمن صداهای آمریکا طی 16 سال گذشته دهها کنسرت، کارگاه آموزشی، دوره‌های عالی و هنرهای نمایشی آکادمی برای 200000 عضو جوان خود در فصل تابستان برگزار نموده است. با تمرکز بر کشورهایی که تا به امروز با جنگ و انزوای بین‌المللی دست به گریبان بودند، انجمن صداهای آمریکا اجرای نوع خاصی از برنامه‌های تعامل فرهنگی، Jazz Bridges ، YES Academy و Hiplomacy را برای کشورهایی نظیر عراق، سوریه، سودان و افغانستان در نظر گرفته است. انجمن صداهای آمریکا در سال 2010 از سوی گروه ویژه تعامل فرهنگی بین‌المللی و مرکز دیپلماسی شهروندی آمریکا(USCCD) به عنوان بهترین سازمان اجرایی در جهت شناساندن آثار خود برگزیده شد.
 
منبع: ماسون تيوب





تاریخ: 24 / 8 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 744
بازدید کل : 13050
تعداد مطالب : 313
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1