یهودپژوهی ، يهودشناسي ، يهود و رسانه ، يهود و فرقه ها

 فان کلوب: «خبرگزاری دانشجو»؛ تمدن غرب، با کنار گذاشتن معنویت و با توجه صرف به عالم ماده و اصالت دادن به لذت، به ظاهر می خواست از آزادی انسان حفاظت کند. اما از آن جا که در نظام هستی قرار نبود حرکتی بدون حضور خدا به نتیجه مطلوب برسد؛ این تمدن، آنچنان در گرداب مادیگری و فراموشی خدا غرق شد که حیوانی ترین و پست ترین رفتارها را افتخار خود دانست و به ترویج آن پرداخت.

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 1 / 8 / 1385برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

 ایبنا نوشت: دکتر هادی وکلیی ترجمه «دایرة‌المعارف ادیان جدید» را در دست دارد. این اثر معرفی کوتاه از ۷۰۰ فرقه جدید را شامل می‌شود. تمامی این فرقه‌ها از دهه شصت میلادی به این سو شکل گرفته‌اند. وی این اثر که به سرویراستاری «پیتر کلارک» تدوین شده است را منبعی استاندارد در آشنایی با فرقه‌های جدید دانست و مطالعه آن را برای پژوهشگران ایرانی این حوزه مفید برشمرد. 

 
وکیلی جنبش‌های دینی که از دهه شصت میلادی به این سو شکل گرفته‌اند را جزو ادیان جدید معرفی کرد و گفت: این جنبش‌ها گرچه عنوان دینی را یدک می‌کشند، اما ماهیت دینی نظیر ادیان ابراهیمی را ندارند. ادیان جدید در دسته‌های مختلفی جای می‌گیرند. برای مثال، برخی از آنها نظیر مدیتیشن، تکنیکال هستند و برخی نیز جنبش‌های درمان‌گرایانه قلمداد می‌شوند. برخی از جنبش‌های دینی نظیر شیطان‌پرستی نیز واکنشی به دین اصیل هستند، این جنبش در واکنش به مسیحیت شکل گرفت. 
 
این پژوهشگر درباره دلیل دینی قلمداد شدن این جنبش‌ها گفت: تمامی این جنبش‌ها اهدافی نظیر دست‌گیری از بشر و تامین سعادت وی را دنبال می‌کنند. بنابراین، اطلاق صفت دینی به آنها گزاف نیست. 
 
کتاب «دایرة‌المعارف ادیان جدید» از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر می‌شود.



تاریخ: 30 / 7 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

 به گزارش شیعه آنلاین، رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی با بیان این که سن گرایش به عرفانهای کاذب کاهش یافته است گفت: معروفترین گرایشهای ضاله در کشور ما شیطان پرستی ،عرفان کیهانی، اوشو، اکنکار، سرخپوستی، رام الله، پائولو کوئیلو و دالایی یاما هستند.

 
حجت الاسلام دکترعلی فلاح رفیع در گفتگو با مهر با اشاره به گسترش عرفانهای کاذب در میان جوانان گفت: سطح سنی گرایش به عرفان های کاذب پایین آمده است؛ بسیاری از ترویج کنندگان این مکاتب برای تاثیرگذاری بیشتر بر افکار نسل جدید از سنین پایین دبستان و راهنمایی آموزشهای خود را آغاز می کنند، حتی برخی از فرقه های ضاله برای مراحل دبستان و راهنمایی کتابهایی نیزدارند زیرا اگر در این سنین شکاف را آغاز کنند بیشتر می توانند در کار خودشان موفق شوند.
 
وی ادامه داد: یکی از اصول تربیتی شروع آموزش از سنین پایین است زیرا هنگامی که به سطح دانشگاه رسیده ایم آموزه‌های تربیتی تاثیر چندانی ندارد هرچند امکان تغییر و تحول در هر رده سنی هست اما به طور طبیعی ذهن سنین پایین تر برای دریافتهای تازه آماده‌تر است.



تاریخ: 30 / 7 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 137
بازدید ماه : 737
بازدید کل : 13043
تعداد مطالب : 313
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1